لینک سازی خارجی و داخلی

لینک سازی خارجی و داخلی

"لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟ لینک سازی داخلی و خارجی چه تاثیری بر وب‌سایت ما دارد؟ اصول اصلی لینک بیلدینگ چیست؟ در این مقاله سعی داریم به سوال‌های پیش آمده در ذهن شما درباره لینک بیلدینگ که یکی از تکنیک‌های سئو خارجی است، پاسخ دهیم و ابهامات شما را رفع کنیم."
لینک داخلی و خارجی و بک لینک چه نقشی در سئو دارند؟
یکی از نکات مهمی که در زمینه بهبود سئو باید به آن دقت کنید و باعث بهتر شدن رتبه سایت می‌شود، لینک‌‎های داخلی، خارجی و بک‎لینک‎‌ها هستند. هر یک از این مفاهیم توضیحات و تعاریف خاص خود را دارند و اگر به شکل درستی استفاده شوند باعث بهتر دیده شدن مطالب از سوی کاربران و موتورهای جست‎وجو می‎‌شوند.
بک‌لینک چیست؟
ابتدا بهتر است به سراغ مفهوم بک‌لینک برویم. بک‌لینک که برخی منابع به آن لینک ورودی (inbound link) نیز می‌گویند، به لینکی گفته می‌شود که در سایت دیگری قرار دارد. بک لینک‌ها از این جهت در دنیای سئو ارزشمند هستند که اعتبار سایتی که به آن لینک داده شده است را نشان می‌دهند. از سویی دیگر، بک‌لینک‌ها یکی از معیارهای تعیین کننده رضایت‌مندی کاربران از یک سایت برای موتورهای جست‌وجو هستند.
به‌طور مثال، اگر سایت‌های زیادی به یک سایت یا صفحات سایتی لینک دهند، به موتورها و الگوریتم‌هایی مانند مرغ مگس خوار نشان می‌دهند که محتوای آن صفحه از سایت اطلاعات ارزشمندی دارد و به‌طور خودکار به صفحه اول جست‌وجو وارد می‌شوند. به همین دلیل است که برخی سایت‌ها سعی می‌کنند با سایت‌های دیگر تبادل لینک داشته باشند و به نوعی یکدیگر را پوشش دهند.
بک‌لینک و سئو
بک‌لینک‌ها بخش جدایی‌ناپذیر سئو خارجی هستند. به فرآیند جذب لینک‌ها از سایت‌های دیگر لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building) گفته می‌شود. برخی از بک‌لینک‌ها ارزش بیشتری نسبت به بک لینک‌های دیگر دارند. بک لینک‌های فالو از سایت‌های معتبر و دارای اعتبار بالا، مناسب‌ترین نوع بک لینک‌ها هستند.
متاسفانه بک لینک از سایت‌هایی که رتبه کمی دارند در بیشتر موارد از سوی گوگل به عنوان اسپم شناخته می‌شوند. وقتی در سایت‌تان لینکی به سایت دیگری می‌دهید، باید به نکاتی هم‌چون انتخاب انکر تکست مناسب، رتبه سایت و مرتبط بودن لینک با مطلب‌تان دقت کنید تا بتوانید از اعتبار بک لینک به شکل خوبی استفاده کنید.
 
لینک سازی داخلی چیست؟
یک لینک داخلی، صفحه ای از وب سایت شما را به صفحه ای دیگر از آن وصل می کند. دامنه منبع لینک با هدف لینک یکسان است. صرف نظر از اینکه این فرآیند چقدر ساده یا چقدر پیچیده است، هیچ کس بحثی در این موضوع ندارد که لینک سازی داخلی بسیار با اهمیت است. لینک سازی داخلی استراتژیکی هدفمند مخصوصا برای بازاریابی محتوا، یک تکنیک قدرتمند در سئو محسوب می شود.
هدف لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی در وب سایت شما سه هدف اصلی را دنبال می کند: ۱. کمک به مسیریابی بهتر کاربر در سایت ۲. ساختار و سلسله مراتب سایت را تعریف می کند. 3. اعتبار صفحات (PA) و قدرت رتبه بندی را میان صفحات سایت توزیع می کند.
مزایای لینک های داخلی
پیوندهای داخلی در یک صفحه وب به بیننده کمک می کنند تا با وب سایت شما در تماس باشد. این ممکن است آنها را تشویق به تبدیل شدن به یک مشتری ثابت یا دنبال کننده کند. این پیوندها برای بینندگان بیشتر در دسترس هستند و باعث افزایش اقتدار صفحات وب و سایت شما می شوند. لینک های داخلی اغلب به عنوان یک تماس استفاده می شود. به عنوان مثال، آنها ممکن است بیننده را برای خواندن بیشتر در مورد یک موضوع با کلیک کردن بر روی لینک داخلی بیفزایند، یا از یک بیننده بخواهید با شما تماس بگیرد یا یک بازدید را برنامه ریزی کند. دیدگاه وب سایت شما و رتبه بندی آن در موتور جستجو می تواند با اضافه کردن لینک های داخلی بهبود یابد.
 
استراتژی لینک سازی داخلی در راستای بهبود سئو
* محتوای فراوان تولید کنید: برای ساخت لینک های داخلی فراوان شما به صفحات داخلی فراوانی نیاز خواهید داشت. قدم اول برای ساخت لینک های داخلی بی نقص، تولید محتوا بر پایه سئو برای وبسایت است. هر یک از این دو مورد وابسته به مورد دیگر است.
* به نحوی لینک سازی کنید که برای کاربر مفید باشد: زمانی به صفحه دیگری از وب سایت خود لینک دهید که این لینک ارزش و اطلاعت بیشتری در اختیار کاربر می گذارد تا در صورت لزوم وارد شود و صفحه دوم را مطالعه کند.
* صفحات مرتبط با یکدیگر را به هم لینک دهید: باید مطالبی که با هم مرتبط هستند و بطوری مکمل هم هستند را به یکدیگر لینک کنید، اینجوری هم کاربر زمان بیشتری در سایت شما باقی میماند و هم مطلب را کامل تر درک میکند.
* در محتواهای خود به تعداد منطقی لینک داخلی بگذارید: اصلا نیازی نیست تا حتما تعداد لینک های داخلی خیلی زیاد باشد، دستورالعمل گوگل در این باره نیز کاملا ساده است: “لینک های داخلی را در هر صفحه به تعداد منطقی استفاده کنید”.
 
لینک سازی خارجی چیست؟
به عبارتی ساده، ایجاد اعتبار مصنوعی برای یک برند از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینک سازی خارجی می‌نامند. این تکنیک، تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه گوگل به سایت شما دارد و به گونه‌ای انجام می‌شود که سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند. به طور کلی، لینک خارجی لینکی است که به هر دامنه‌ای به غیر از دامنه اصلی وب‌سایت لینک‌دهنده اشاره می‌کند. هرچقدر این لینک‌های دریافتی با کیفیت‌تر باشند، اعتبار و سئو سایت شما بیشتر بهبود می‌یابد.
مزایای لینک سازی خارجی
داده‌های حاصل از آنالیز موتورهای جستجو، به وضوح نشان می‌دهد که دریافت لینک‌های خارجی، یکی از مهم‌ترین عامل برای دستیابی به رتبه‌های بالا است. زیرا که لینک‌های خارجی یکی از سخت‌ترین معیارها برای دستکاری، و یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب برای موتورهای جستجو است. از دیگر مزایای قابل توجه لینک‌های خارجی، می‌توان به افزایش شهرت و اعتبار برند، کسب ترافیک بالا و برقراری بیشتر ارتباط اشاره نمود. جالب است بدانید که این ایده در ابتدا توسط موتور جستجو Alta Vista مورد استفاده قرار گرفت؛ و بعدا توسط خود گوگل بهبود یافت. همچنین لینک‌های خارجی با ارزش، به بهبود اعتبار سایت شما از افزایش تعداد بازدیدکنندگان کمک خواهند کرد.
 
استراتژی لینک سازی خارجی مفید:
* غنی سازی محتوا: از اینکه محتوای شما ارزش لینک دادن دارد، مطمئن شوید. اگر محتوای شما به گونه ای نباشد که مخاطب را درگیر کند، تاثیری نخواهد داشت.
* انتشار رپرتاژ آگهی و مقاله در روزنامه ها و مجله های اینترنتی: مقالاتی با محتوای مناسب در سایت ها و مجلات پربازدید منتشر کنید.
* محتوای خود را اعتبار بخشید: با تولید محتوای خلاقانه و یونیک، سعی کنید به محتوای خود اعتبار ببخشید تا مخاطب را کنجکاو کنید.
* به دنبال سایت هایی با page authority بالا در زمینه موضوعات تخصصی سایت خود بروید. این سایت ها مخاطبان اصلی شما را به سایتتان هدایت می کنند.
* بلاگ ایجاد کنید: داشتن یک بلاگ با محتوای آموزشی می‌تواند بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. امکان به اشتراک گذاری مطالب شما با محتواهای آموزشی بالا می رود و بیشتر دیده می شوید و سایت های مرتبط با حوزه شما، به شما لینک می دهند.
* شبکه سازی اجتماعی را در نظر بگیرید: با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی کنید. ارتباطات تخصصی موجب تبادل اطلاعات می شود. استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که چه شبکه های اجتماعی ای برای رشد کسب و کار شما مناسب است.
 
حال شما تقریبا همه چیز را در مورد لینک سازی داخلی و خارجی می‌دانید و با اهمیت آن در سئو سایت آشنا شده‌اید. فراموش نکنید که دقت شما در این زمینه سرنوشت ساز خواهد بود. روند لینک سازی و کسب نتایج مورد رضایت شما، ممکن است کمی زمان بر باشد؛ اما مطمئن باشید که صبر و بردباری شما، موجب ساخت و تثبیت یک برند دیجیتال فوق‌العاده خواهد شد.
آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید