تفاوت سئو کلاه سیاه با کلاه سفید
"در صنعتی به بزرگی SEO ، شما با نظرات مختلفی در مورد موثرترین روشهای نزدیک شدن به بهینه سازی سایت مواجه خواهید شد.اگرچه بسیاری از این تاکتیک ها می توانند کارساز باشند ، و ایده بهترین آنها تا حد زیادی ذهنی است ، اما یک فرق وجود دارد که باید از آن آگاه باشید: سئوکلاه سفید در مقابل سئوکلاه سیاه."
سئو کلاه سفید چیست؟
ابتدا ، بیایید نگاهی به اصطلاح SEO کلاه سفید بیندازیم.
به طور خلاصه ، این به روش صحیح و اخلاقی بهینه سازی سایت اشاره دارد.اما برای اینکه شما تصور دقیق تری از معنای ان داشته باشید ، استراتژی کلاه سفید دارای سه معیار زیر است.
1. از رهنمودهای موتور جستجو پیروی می کند, مشهورترین تعریف SEO کلاه سفید این است که از رهنمودهای وب مستر Google پیروی می کند.
این قوانینی است که گوگل برای تعریف روش مناسب بهینه سازی سایت وضع کرده است.و اگرچه آنها جزئیات مربوط به اینکه استراتژی سئو چگونه به نظر می رسد را توضیح می دهند ، اما در اصل می توان آنها را با یک ایده ساده خلاصه کرد: دستکاری نکنید.
بنابراین ، به طور کلی ، اگر نمی خواهید رتبه بندی را دستکاری کنید یا الگوریتم Google را فریب دهید ، احتمالاً از دستورالعمل های وی پیروی می کنید و از سئو کلاه سفید استفاده می کنید.
2. بر مخاطبان انسانی تمرکز دارد
SEO کلاه سفید شامل تغییراتی است که برای بازدید کنندگان یک سایت مفید است.
و هنگامی که شما در نظر بگیرید که اولویت اصلی Google ارائه بهترین نتیجه ممکن به کاربران آنها است ، منطقی است که این یکی از مولفه های اساسی روش صحیح انجام SEO باشد.
خوشبختانه بسیاری از موثرترین استراتژیهای سئو در حال حاضر شامل برداشتن گامهایی برای بهبود تجربه یک سایت برای بازدیدکنندگان خود است.
تاکتیک هایی مانند انتشار محتوای با کیفیت بالا و بهبود زمان بارگذاری صفحه ، ارزشی را که کاربران از یک سایت می گیرند و سهولت استفاده در آن را بهبود می بخشد - و آنها را به استراتژی های معتبر و مورد تایید Google تبدیل می کند.
3. این یک رویکرد طولانی مدت است
استراتژی هایی که از رهنمودهای Google پیروی می کنند و تجربه کاربری مثبتی را ایجاد می کنند ، اغلب بیشتر از روش های کلاه سیاه وقت گیر کار می کنند.
این به این معنی است که دیدن نتایج مورد نظر شما زمان می برد.
اما از طرف دیگر ، SEO کلاه سفید نیز تأثیر بسیار ماندگارتری دارد. به این دلیل که وقتی از استراتژی هایی استفاده می کنید که برای بهبود تجربه کلی سایت شما طراحی شده اند ، می توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی ثابت داشته باشید.
از آنجایی که این کار شامل سرمایه گذاری در محتوایی است که می تواند برای سالهای آینده نتیجه کسب کند و استفاده از تاکتیک هایی که شما را در معرض خطر عواقب ناشی از Google قرار نمی دهد ، کلاه سفید روش بلندمدت تری است.
سئو کلاه سیاه چیست؟
SEO کلاه سیاه در اصل دقیقاً برعکس SEO کلاه سفید است.
اگر یک تاکتیک با معیارهای زیر مطابقت داشته باشد ، می توان آن را به عنوان کلاه سیاه طبقه بندی کرد.
1. این دستورالعمل های موتور جستجو را نقض می کند
تاکتیک های کلاه سیاه دستورالعمل های Google را نقض می کند و در بسیاری از موارد ، در این دستورالعمل ها مستقیماً به عنوان روشهایی که نباید استفاده کنید ، ذکر می شود.
2. به تاکتیک های دستکاری متکی است
در حالی که SEO کلاه سفید شامل جستجوی راه هایی برای بهبود تجربه کاربر است ، SEO کلاه سیاه به دستکاری الگوریتم Google برای بهبود رتبه بندی متکی است.
به بیان ساده ، اگر تاکتیکی طراحی شده باشد که گوگل فکر کند سایتی بیش از آنچه که واقعاً به کاربر ارزانی دارد ، به کاربران ارائه می دهد ، فریبنده است و این سئو کلاه سیاه است.
3. این برد سریع است
بسیاری از استراتژی های مربوط به SEO کلاه سیاه بر بهره گیری از نقاط ضعف الگوریتم Google متمرکز است که می تواند بدون کار زیاد منجر به بهبود رتبه بندی شود.
و گرچه برخی از این تاکتیک ها می توانند نتیجه بگیرند ، اما تقریباً همیشه کوتاه مدت هستند.
این به این دلیل است که Google دائماً الگوریتم خود را بهبود می بخشد تا بهترین نتیجه را به جستجوگران ارائه دهد و از دارندگان سایتهایی که تجربه یک سایت عالی را ندارند ، از رتبه بندی خوب جلوگیری کنند.
این بدان معنی است که سایتهایی که از استراتژیهای کلاه سیاه استفاده می کنند هر زمان که یک بروزرسانی جدید الگوریتم وجود داشته باشد ، در معرض خطر از دست دادن رتبه خود قرار دارند این یک روش کوتاه مدت تر از SEO کلاه سفید است.
کلاه سیاه در مقابل SEO کلاه سفید: تفاوت چیست؟
بزرگترین تفاوت بین این دو روش این است که SEO کلاه سفید از دستورالعمل های Google پیروی می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد ، در حالی که SEO کلاه سیاه این دستورالعمل ها را نقض می کند و معمولاً با بی توجهی کامل به کاربران انسانی انجام می شود.
سئو کلاه سفید
دستورالعمل های مدیر وب سایت Google چند اصل اساسی را که باید هنگام بهینه سازی سایت رعایت کنید ، شرح می دهد:
صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید ، نه برای موتورهای جستجو.
کاربران خود را فریب ندهید.
از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود خودداری کنید. یک قاعده خوب این است که آیا شما راحت می توانید توضیح دهید چه کاری را برای وب سایتی انجام داده اید که با شما رقابت می کند. تست مفید دیگر این است که بپرسید ، "آیا این به کاربران من کمک می کند؟ آیا اگر موتورهای جستجو وجود نداشت ، این کار را می کردم؟ "
به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند. وب سایت خود را در زمینه فعالیت خود از دیگران متمایز کنید.
گوگل همچنین توضیح می دهد که دارندگان سایت هایی که اصول اساسی را رعایت می کنند ، رتبه بندی بهتری نسبت به افرادی که از اقدامات فریبکارانه استفاده می کنند ، مشاهده می کنند.
بنابراین تا زمانی که بازدید کنندگان خود را در سایت خود کار می کنید و با هدف ارائه تجربه مرور بهتر به آنها تغییراتی می دهید ، می توانید مطمئن باشید که استراتژی SEO شما با دستورالعمل های Google مطابقت دارد.
سئو کلاه سیاه
اگرچه توصیه های Google برای انواع استراتژی هایی که باید استفاده کنید کمی کلی هستند و به روحیه مربوط به تغییرات اشاره می کنند ، اما در مورد تاکتیک هایی که نباید استفاده کنید بسیار ساده تر هستند.
در حقیقت ، آنها به طور خاص می گویند که اقدامات زیر می تواند منجر به عواقب شود:
- محتوای تولید شده به صورت خودکار
- شرکت در طرح های پیوند
- ایجاد صفحاتی با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی
- متن یا پیوندهای پنهان
- صفحات درب
- شرکت در برنامه های وابسته بدون افزودن ارزش کافی
- بارگیری صفحات با کلمات کلیدی بی ربط
- ایجاد صفحاتی با رفتارهای مخرب ، مانند فیشینگ یا نصب ویروس ها ، تروجان ها یا بدافزارهای دیگر
- ارسال درخواست های خودکار به Google
اگر از هر یک از این تاکتیک ها استفاده می کنید ، SEO کلاه سیاه را انجام می دهید.
گفته شد ، مهم است که توجه داشته باشید که این لزوما یک لیست جامع نیست. بنابراین فقط به این دلیل که در اینجا یک تاکتیک ذکر نشده است ، به این معنی نیست که استفاده از آن ایمن است.
ایا لینک سازی سئو کلاه سیاه محسوب میشود؟
یکی از نگرانی های مشترک در بین دارندگان سایت این است که آیا لینک سازی به عنوان سئو کلاه سیاه محسوب می شود؟
از این گذشته ، اکثر دارندگان سایت تنها با هدف بهبود رتبه بندی پیوند ایجاد می کنند. آنها تاثیری بر تجربه کاربر ندارند و هدف اصلی آنها بهبود اعتبار سایت توسط موتورهای جستجو است.
بنابراین ، آیا این بدان معنی است که شما نباید سعی کنید پیوندهایی به سایت خود بدست آورید؟
خوشبختانه ، پاسخ منفی است - اما باید مراقب تاکتیک هایی که استفاده می کنید باشید.
همانطور که Google در رهنمودهای خود آورده است ، شما نباید در طرح های پیوند و برنامه های وابسته شرکت کنید که ارزش خاصی ندارند. و هرگز نباید اقدام به خرید لینک کنید.
اما تا زمانی که سعی در الگوریتم Google با پیوندهای ناخواسته و غیرطبیعی ندارید ، قدم برداشتن در این زمینه ها یک عمل کلاه سیاه نیست.
نکته اصلی: به تاکتیک های کلاه سفید پایبند باشید
سئو کلاه سفید به زمان نیاز دارد.
برای دستیابی به نتایج چشمگیر ، به مقدار قابل توجهی از زمان ، تلاش و اغلب هزینه نیاز دارد.
در نتیجه ، ممکن است وسوسه شوید که به دنبال میانبرهای کلاه سیاه برای سرعت بخشیدن به روند کار باشید.
اما وقتی که به آن می پردازیم ، خطرات صرفاً ارزش پاداش های بالقوه را ندارند.
روی یک استراتژی کلاه سفید سرمایه گذاری کنید و در طولانی مدت بسیار موفق تر خواهید شد بدون اینکه نگران به روزرسانی الگوریتم یا مجازات های احتمالی باشید.
نتیجه
همانطور که در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهترین روش های بهینه سازی سایت خود بیشتر قدم می زنید ، بحث کلاه سیاه و کلاه سفید درمورد کلاه سفید بحثی است که شما ممکن است اغلب با آن روبرو شوید.
و وقتی این کار را انجام دادید ، فقط بخاطر داشته باشید که این بحثی نیست که ارزش وقت شما را داشته باشد.
SEO کلاه سفید ، نقطه نظر ، رویکرد بهتری است - و شما نباید به کسی گوش دهید که سعی می کند خلاف آن را به شما بگوید.
گرچه SEO کلاه سیاه ممکن است برخی از دارندگان سایت را قادر به دستیابی سریع به پیروزی ها کند ، این امر مستقیماً دستورالعمل های Google را نقض می کند ، به تاکتیک های دستکاری متکی است و در نهایت احتمال دارد که منجر به مجازات بیش از نتایج مورد نظر شما شود.
از طرف دیگر ، SEO کلاه سفید از دستورالعمل های موتور جستجو پیروی می کند ، مخاطبان انسانی را متمرکز می کند و رویکردی طولانی مدت را در پیش می گیرد همه اینها برای ایجاد تأثیر مثبت و ماندگار بر قابلیت جستجو در شما ضروری است.
ارسال دیدگاه