معرفی بهترین افزونه های چند زبانه کردن وردپرس

معرفی بهترین افزونه های چند زبانه کردن وردپرس

"در این مقاله میخواهیم بهترین افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی را به همراه ویژگی های این افزونه به شما معرفی کنیم تا بتوانید بدون دردسر سایتی بین المللی به زبان های مختلف داشته باشید."
بسیاری از کسب و کار های بین المللی نیاز است که سایت چند زبانه داشته باشند تا بتوانند برای مخاطبان سایر کشور ها کارایی داشته و مشتریان بیشتری را جذب کنند. ممکن است تصور کنید برای داشتن یک سایت چند زبانه نیاز است قالب چند زبانه وردپرس خریداری کنید اما در واقع شما میتوانید با نصب افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی به راحتی سایتی به چندین زبان داشته باشید.  اگر میخواهید سایت شما قابلیت های کاربردی زیادی داشته باشد و درعین حال کمترین کدنویسی در سایت تان داشته باشید میتوانید در مقاله افزونه های ضروری وردپرس با این افزونه ها آشنا شوید و بدون کمترین دانش برنامه نویسی قابلیت های زیادی به سایت تان اضافه کنید.
 
چرا باید سایت خود را چندزبانه کنیم؟
در دنیای امروزی تعامل با کشور های های دیگر و معرفی کسب و کار خود به ملیت های مختلف با زبان های دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طبق آماری که سایت w3techs.com منتشر کرده است، بیش از 50 درصد از سایت های دنیا به زبان انگلیسی می باشند. اینکه سایت شما قابلیت چندزبانه را پشتیبانی کند از ویژگی های منحصر به فرد کسب و کارتان محسوب می شود. با این کار شما می توانید بدون محدودیت کاربران جدیدی را در سطح بین المللی در کسب و کارتان داشته باشید.
 
به‌صورت کلی افزونه های ترجمه وردپرس به دو حالت تقسیم بندی می شوند؛ برخی از افزونه های چندزبانه کردن سایت وردپرسی نیاز دارند تا شما ترجمه خود را به صورت دستی وارد کنید و برخی دیگر از پلاگین‌ها این کار را به صورت اتوماتیک انجام میدهند. حتی بعضی از آن ها به‌صورتی سایت شما را ترجمه می‌کنند که در سئو تاثیر مثبتی دارد. برای نتیجه بهتر و دقیق تر پیشنهاد می شود که در ابتدا ترجمه اتوماتیک را انجام دهید سپس با اعمال تغییرات بر روی آن به صورت دستی، آن را خوانا تر کنید.
 
برای شروع سراغ بهترین افزونه ترجمه می رویم. می توان گفت با فاصله بسیار زیادی نسبت به دیگر افزونه ها قدرتمندتر است و برتری دارد. به همین دلیل است که در مخزن وردپرس به صورت رایگان در دسترس نیست و می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز آن را تهیه کنید.
پلن های های مختلفی برای استفاده شخصی در این افزونه وجود دارد. افزونه چندزبانه کردن سایت WPML قادر است وب سایت ، وبلاگ و یا کل CMS شما را ترجمه کند. در واقع می توان گفت این افزونه ترجمه به قدی قدرتمند است که بتواند یک سایت شرکتی را چند زبانه کند. لازم به ذکر است که این افزونه کاملا فارسی بوده و همچنین دارای پشتیبانی می باشد و در صورت وجود هر گونه مشکل میتوانید با آن ها تماس بگیرید.
 
افزونه پلی لنگ دارای چند نسخه متفاوت است. نسخه رایگان آن که از طریق مخزن وردپرس در اختیار شما قرار میگیرد، تقریبا تمام امکانات عمومی مورد نیاز جهت ترجمه یک سایت را در اختیار شما قرار میدهد. این افزونه محدودیتی در تعداد زبانهای قابل ترجمه نداشته و همچنین از زبانهای راست به چپ / RTL نیز پشتیبانی میکند.
 
با استفاده از Polylang شما میتوانید نوشته ها، برگه ها، رسانه، دسته ها، برچسب ها، فهرست ها، ابزارک ها و … را به سادگی و به طور کامل ترجمه کنید. این افزونه از انواع post type ها، فید های RSS و به طور کلی هر نوع محتوایی که در وردپرس موجود باشد، پشتیبانی میکند. پلی لنگ به شما اجازه میدهد که زبان را بر اساس محتوا یا بر اساس کد زبان از طریق آدرس صفحه مشخص کنید. در این افزونه حتی امکان استفاده از سابدامین یا دامنه های جدا برای هر زبان نیز میسر است.
 
نکته ای که در مورد نسخه رایگان این افزونه وجود دارد این است که این نسخه از چندزبانه کردن ووکامرس پشتیبانی نمیکند و امکاناتی از قبیل پشتیبانی از افزونه ACF Pro، افزونه The Events Calendar و … را نیز در اختیار شما قرار نمیدهد. بنابراین اگر به چنین امکاناتی احتیاج داشته باشید، لازم است که به سراغ تهیه یکی از نسخه های غیر رایگان این افزونه بروید.
 
Loco Translate افزونه ای محبوب برای چندزبانه کردن سایت وردپرسی شماست. اکثر افزونه ها یک ترجمه انسانی و یا ماشینی را برای محتوا های شما انجام می دهند. اما این افزونه امکان ترجمه سیستم وردپرس شما (قالب و یا افزونه های وردپرس) را دارد. این امکانی عالی برای کسانی است که میخواهند تمامی قسمت های قالب از جمله تنظیمات آن را ترجمه کنند.
 
MultilingualPress افزونه ای قدرتمند است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد. البته در صورتی که برای آن نیاز به پشتیبانی حرفه ای داشته باشید، میتوانید با پرداخت هزینه، پشتیبانی پریمیوم آن را تهیه کنید که البته این امر تاثیری در نوع امکانات آن نخواهد داشت.
این افزونه به شما اجازه میدهد که سایت های مختلف یک شبکه را به یکدیگر متصل کرده و هر کدام از آنها را برای نمایش یک زبان جداگانه مورد استفاده قرار دهید. به محض اینکه این سایتها توسط این افزونه به یکدیگر متصل شوند، شما قادر خواهید بود با مراجعه به بخش ویرایش نوشته، ترجمه های مختلف نوشته ی مورد نظرتان را مشاهده کرده و به مقایسه و ویرایش آنها بپردازید.
 
این افزونه در حال حاضر از 174 زبان پشتیبانی کرده و لینک های تولید شده توسط آن نیز به طور کامل با موتورهای جستجو (سئو) سازگار هستند. یکی از امتیازات بزرگ این افزونه این است که اگر بعد از مدتی تصمیم بگیرید آن را از روی وبسایتتان حذف کنید، تنها اتفاقی که می افتد این است که اتصال بین سایتهای شما قطع میشود اما همه ی سایتها قادرند به عنوان سایتهای جداگانه و بدون این مشکلی به کار خود ادامه دهند.
 
پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که ساختن یک وبسایت چند زبانه کار سختی نیست و به یاد داشته باشید که این افزونه ها، تنها افزونه های موجود برای ترجمه ی وبسایت وردپرسی شما نیستند، اگر کمی گشت و گزار کنید بدون شک انتخاب هایی دیگری نیز خواهید داشت و پیشنهاد میشود که قبل از انتخاب یک افزونه و شروع به کار جدی با آن، چند افزونه را کاندید کرده و به تست کامل آنها بپردازید و تا از تطابق آنها با نیازهای کاریتان اطمینان حاصل نکرده اید، کار را شروع نکنید.
آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید