زبان های برنامه نویسی که بیشترین تقاظای شغلی را دارند!

زبان های برنامه نویسی که بیشترین تقاظای شغلی را دارند!

"نظرسنجی از 15000 توسعه دهنده و مدیر منابع انسانی ، جاوا اسکریپت ، جاوا و پایتون را به عنوان بیشترین جستجوی زبان ها نشان می دهد ، در حالی که دانش React ، Node.js و .NET Core نیز بسیار مورد تقاضا است."

بر اساس نظرسنجی جدید شرکت آموزش برنامه نویسان CodinGame ، جاوا اسکریپت ، جاوا و پایتون، تقاظا بیشتری از سمت مدیران جدید دارند.

آخرین گزارش سالانه این شرکت که بر اساس نظرسنجی از 15000 توسعه دهنده و مدیر منابع انسانی از سراسر جهان انجام شده است ، نشان داد که از هر 10 نفر استخدام کننده 6 نفر تقاضا برای جاوا اسکریپت ، جاوا و پایتون در میان شرکت های فناوری دارند. جاوا اسکریپت بیشترین زبان مورد تقاظا در میان 62٪ از پاسخ دهندگان است.

مشخص شد که برخی از زبان های برنامه نویسی در بین توسعه دهندگان محبوب هستند ، اما در شرکت های استخدام کمتر است. به عنوان مثال ، 45.1٪ از توسعه دهندگان گفتند كه در C کد میزنند، با اين حال تنها 15.4٪ از شركت ها گفته اند كه نياز به توسعه دهنده C دارند. به همین ترتیب ، 47٪ از پاسخ دهندگان در ++ C برنامه نویسی کردند ، اما کمتر از یک سوم (27٪) شرکت ها گفتند که به توسعه دهندگان ++ C نیاز دارند.

همین امر در مورد پایتون نیز صدق میکرد: 57٪ توسعه دهندگان به این زبان کد می زنند ، اما شرکت ها تقاضای کمتر از نیمی یعنی 47٪ انها را دارند.

گرایش های مختلف

اَود بارال(Aude Barral)، یکی از بنیانگذاران CodinGame ، گفت که معمول است که روند زبان برنامه نویسی در بین توسعه دهندگان متفاوت از روند بازار باشد.

وی در مصاحبه گفت: "بعضی از فن آوری ها فقط به دلیل آسان بودن یادگیری ، یا راحت تر بودن یا استفاده از زیبایی شناسی جالب تر ، می توانند در جامعه توسعه دهندگان مرسوم ، مد روز شوند."

"اگر نیازهای شرکتها در بازار و روند جامعه توسعه دهندگان مطابقت داشته باشد ، زبانها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. مانند Go و Rust است که بیشتر و بیشتر در DevOps استفاده می شوند."

بارال افزود که برخی از زبانهای برنامه نویسی ، مانند PHP ، همچنان در بازار مورد استفاده قرار می گیرند ، اگر چنین نبود دیگر طرفداران خود را از دست میداد.

در حالی که زبان محبوب C برای مبتدیان است ، Barral اظهار داشت که محبوبیت آن اخیراً با ظهور پایتون کاهش یافته است.

وی افزود: "با پایتون ، اوضاع کمی متفاوت است ، زیرا توسعه دهندگان و شرکت ها طرفدار آن هستند."

"پایتون سومین زبان مورد تقاضا برای شرکت ها است و توسعه دهندگان آن را دوست دارند ، زیرا یادگیری آن آسان است ، یک زبان عمومی است و استفاده از آن فوق العاده کارآمد است. و در سه سال گذشته ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به طور گسترده ای به ظهور پایتون کمک کرد. "

توسعه دهندگان فریمورک ها

نظرسنجی CodinGame همچنین محبوب ترین چارچوب های مورد توسعه قرار گرفته در میان برنامه نویسان را ارزیابی کرد ، در حال حاضر Angular2 ، React و NET Core. در صدر قرار دارند.

پیشگام کتابخانه های جاوااسکریپت React بود: 59٪ از استخدام کنندگان فناوری گفتند که به دنبال توسعه دهندگانی هستند که می دانند چگونه برنامه های کاربردی را در چارچوب React بسازند. با وجود این ، تنها 27.6٪ از توسعه دهندگان مورد بررسی CodinGame گفتند که آنها می دانند چگونه در React این کار را انجام دهند.

همین روند در مورد Node.js و Net Core. صدق میکرد ، هرچند به میزان کمتری. نیمی از استخدام کنندگان گفتند که دانش در مورد چارچوب JavaScript Node.js بسیار مطلوب است ، اگرچه فقط 36٪ از توسعه دهندگان گزارش داده اند که با آن آشنا هستند. برای فریمورک توسعه #C و ++C در NET Core. این ارقام به ترتیب 34٪ و 23٪ بودند.

فریمورک دیگری که باعث ایجاد سه رتبه برتر استخدام کنندگان می شود ، Angular2 ، بستر وب مبتنی بر TypeScript Google برای ساخت برنامه های تلفن همراه و دسک تاپ است. چهل و یک درصد از استخدام کنندگان گزارش دادند که در جستجوی متخصصان +Angular2 هستند ، با این حال تنها 17٪ از توسعه دهندگان گفتند که آنها از این چارچوب آگاهی دارند.

با نگاه به جلو ، CodinGame دریافت که DevOps در سال 2021 به تقاضای زیادی نیاز خواهد داشت زیرا شرکتهایی که نیازهای بیشتری در مدیریت زیرساخت های Cloud تجربه کرده اند یا در نتیجه بیماری همه گیر COVID-19 به Cloud مهاجرت کرده اند به دنبال تخصص حیاتی هستند.

 

 

منبع

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید