جنگو یا بهترین فریمورک! کدوم درسته؟!

جنگو یا بهترین فریمورک! کدوم درسته؟!

"جنگو یک فریمورک (یا پلتفرم) سطح بالا برای برنامه‌نویسی وب در پایتون محسوب می‌شود که امکان «توسعه سریع» (Rapid Development) و طراحی عملگرا از برنامه‌های کاربردی تحت وب را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان فراهم می‌آورد. کتابخانه جنگو به کاربران اجازه می‌دهد تا با کد نویسی کمتر، برنامه‌های کاربردی به مراتب بهتری را با سرعت بیشتری تولید کنند."

جنگو یکی از بهترین فریمورک ها برای برنامه های وب است ، زیرا به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از ماژول ها برای توسعه سریعتر استفاده کنند. به عنوان یک توسعه دهنده ، می توانید از این ماژول ها برای ایجاد برنامه ها ، وب سایت ها از یک منبع موجود استفاده کنید. این روند توسعه را بسیار سریع می کند ، زیرا شما مجبور نیستید همه موارد را از ابتدا کد کنید.

کمی از تاریخچه جنگو به شرح زیر است :

  • در سال 2003: جنگو به عنوان یک پروژه داخلی در روزنامه Lawrence Journal-World، توسط Adrian Holovaty و Simon Willison شکل گرفت.
  •  
  • در سال 2005: پدیدآورندگان کتابخانه جنگو، این پلتفرم برنامه‌نویسی را در جولای 2005 عرضه کردند و به احترام یاد و خاطره موسیقیدان و نوازنده‌ای به نام Django Reinhardt، نام Django را برای آن انتخاب کردند.
  •  
  • در سال 2005: جنگو در عمل نشان داد که توانایی مدیریت سایت‌های پرترافیک را به راحتی دارد.
  •  
  • در حال حاضر: جنگو هم اکنون یکی از پروژه‌های برنامه‌نویسی «منبع باز» (Open Source) محسوب می‌شود که برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان زیادی از سراسر دنیا، برای افزودن قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید به آن تلاش می‌کنند.
  •  

با استفاده از Django ، می توانید برنامه های وب و وب سایت های حرفه ای را در یک پنجره کوتاه ایجاد کنید. این پلتفرم به دلیل عملکرد پیشرفته خود مانند پنل های مدیریت ، پشتیبانی از احراز هویت ، جعبه های نظر ، پشتیبانی بارگذاری فایل ، فرم های تماس ، مدیریت برنامه و موارد دیگر شناخته شده است.

 

مجموعه بزرگی از ماژول ها وجود دارد که می توانید برای پروژه های توسعه وب سایت جنگو استفاده کنید. به گفته توسعه دهندگان در جامعه ، به دلیل سادگی و ویژگی های غنی آن ، این بهترین فریمورک برای توسعه وب است.

 

همان طور که می دانید این فریمورک با استفاده از زبان قدرتمند پایتون نوشته شده است. پایتون بر روی هر پلتفرمی کار می کند و یک زبان اپن سورس است. این زبان بر اساس فلسفه خود ذهن پایتون نامیده شده است. اصول نوشتن کدها برای پایتون منحصر به فرد هستند.

بیشتر بدانید :4 فریمورک برتر که توسعه دهندگان پایتون می توانند در سال 2021 بیاموزند

در مورد مزیت های زبان پایتون موارد زیادی را ی توان نام برد. این زبان یکی از محبوب ترین زبان ها برای چندین سال بوده است که مورد توجه برنامه نویسان حرفه ای می باشد. اما در این مقاله تمرکز ما بر روی مزایای فریم ورک جنگو محدود می شود. جنگو یک فریمورک وب سطح بالا است که برای توسعه سریع وب سایت ایجاد شده است. این برنامه نوشتن کد های خوانا و با کیفیت بالا را ارائه می دهد، که برای توسعه دهندگان بسیار مهم است و برای مشتریان نیز اهمیت دارد.

 

در اینجا چندین مزیت از چارچوب وب جنگو وجود دارد که شامل موارد زیر است:

توسعه سریعتر

جنگو به گونه ای طراحی شده است که زمان توسعه را به شدت کاهش می دهد. از یک ایده برنامه گرفته تا انتشار نهایی ، جنگو توسعه را بسیار مقرون به صرفه و کارآمد می کند. این یک راه حل ایده آل برای هر گروه توسعه ای است که می خواهد پروژه های با کیفیت را در مهلت های دقیق ارائه دهد.

بستر های نرم افزاری غنی

موارد اضافی داخلی در این پلتفرم وجود دارد که شامل احراز هویت کاربر ، ابزارهای مدیریت محتوای سایت ، نقشه سایت ، فیدهای RSS و سایر موارد است. این روند توسعه را برای هر توسعه دهنده ای که با این سیستم عامل آشنا باشد سهولت می بخشد.

امنیت

تزریق SQL و سایر اشتباهات رایج توسعه در جنگو نفی می شود. ویژگی های امنیتی بی شماری وجود دارد که از کلیک کردن ، جعل بین سایت ، اسکریپت میان سایت و موارد دیگر جلوگیری می کند. یک برنامه وب Django با سیستم های احراز هویت کاربر استاندارد صنعت کاملاً ایمن است.

مقیاس پذیری

یکی از بزرگترین مزایای جنگو این است که برنامه های ساخته شده بر روی چارچوب می توانند بیشترین تقاضای شبکه را برآورده کنند. صرف نظر از میزان بازدید شما ، هر برنامه ساخته شده در اطراف جنگو قادر به ادامه کار خواهد بود.

انجمن

جامعه Django گسترده است و این یک دارایی ثابت شده برای همه توسعه دهندگان است. توسعه دهندگان فعالی در جامعه وجود دارند که افزونه های بسیار خوبی را توسعه می دهند تا توسعه برنامه را برای توسعه دهندگان جوانه آسان تر کنند. با منبع باز بودن کد ، می توانید با اصلاح منابع به راحتی در دسترس ، سرعت در توسعه را افزایش دهید. اگر با پروژه خود به مشکلی برخوردید ، می توانید روی انجمن جنگو حساب کنید تا در انجام پروژه هایتان به شما کمک کند.

 

به سختی می توان تصمیم گرفت که چه زبانی را باید برای پروژه های مختلف انتخاب کرد و معمولا گزینه های مختلف با هم به موفقیت یک پروژه منجر می شوند. مهم ترین نکته پیدا کردن تیمی است که بتواند ایده ی شما را به بهترین شکل ممکن و کوتاه ترین زمان ممکن پیاده سازی کند. تیم شما باید از ابزارهایی استفاده کند که توانایی لازم برای رسیدن به نتایج مورد نظر شما را داشته باشند.

 

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید