php یا python

php یا python

"برنامه نویسی، یعنی صحبت کردن با کامپیوترها به منظور تعیین وظایف آن‌ها است. زبان‌های برنامه نویسی تنها وسیله ارتباطی برای این منظور هستند. اما برنامه نویسان هیچوقت سراغ همه آن‌ها نمی‌روند، زیرا بیشتر آن‌ها اعتقاد دارند که یادگیری عمیق یک زبان برنامه نویسی بهتر از یادگیری سطحی چند زبان است. البته مهم نیست شما از چه زبانی استفاده می‌کنید، مهم این است که چطور و با چه هدفی از آن زبان استفاده می‌کنید. دو مورد از معروف‌‌ترین زبان‌‌های برنامه نویسی در دنیا پایتون و PHP هستند. هر دو مزایا و معایبی دارند که بعد از فهمیدن نقاط ضعف و قوت آن‌ها، انتخاب برای شما آسان‌تر می‌شود. در این مطلب به طور کامل به مقایسه پایتون با PHP می‌پردازیم."

پایتون در مقابل PHP
  پایتون: پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده و شی گرا است که پشتیبانی زیادی از کتابخانه دارد و برای توسعه برنامه های مستقل و الگوریتم های اسکریپت نویسی برای دامنه های مختلف استفاده می شود. این توسط Guido Van Rossum ایجاد و اولین نسخه خود را در سال 1990 منتشر کرد. PHP: Hypertext Preprocessor اختراع شده در سال 1995 همچنین به عنوان PHP شناخته می شود ، این یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. برای ایجاد محتوای HTML پویا از طریق وب استفاده می شود. این مورد برای تولید اسناد XML ، انیمیشن های فلش ، گرافیک ، فایل های PDF و موارد دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سهولت استفاده
پایتون قدرتمند ، قابل حمل ، منبع باز است و به راحتی قابل یادگیری است و استفاده از آن سرگرم کننده است. این ویژگی های بسیاری دارد که سایر زبان های برنامه نویسی از آنها پشتیبانی نمی کنند. نحو آن ساده تر است و کد آن در Python در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی مانند PHP ، C و C ++ قابل خواندن است.
PHP برای برنامه نویسی عمومی استفاده نمی شود و فقط برای ایجاد محتوای وب پویا با HTML استفاده می شود. تنها دلیل ثابت ماندن با PHP سهولت استفاده است.

 

 

Python vs PHP

پارامتر PYTHON PHP
یادگیری پایتون در پروژه های بلند مدت بهتر از PHP است. PHP منحنی یادگیری کمی دارد ، شروع کار با PHP آسان است.
فریم وورک مقایسه با, PHP پایتون تعداد فریم ورک کمتری دارد. محبوب ترین آنها DJango ، Flask است. PHP تعداد زیادی فریم ورک دارد. محبوب ترین آنها لاراول ، اسلیم است.
علائم علائم به راحتی قابل یادآوری است تقریباً شبیه به زبان انسان است. علائم در مقایسه با پایتون کمی غیر معمول است ، و دارای دامنه وسیعی از نامگذاری است.
ویژگی های کلیدی خط های کمتری از کد ، استقرار سریع و تایپ پویا. منبع باز و استقرار آسان.
نوع زبان این یک زبان برنامه نویسی عمومی است. این یک زبان برنامه نویسی توسعه وب است.
زمینه محبوب یادگیری ماشین ، علم داده ، هوش مصنوعی و وظیفه اتوماسیون. انتخاب زبان در توسعه وب.
حفظ کردن با PHP مقایسه کنید که نگهداری آن آسان تر است. نگهداری کمی دشوار است.
سرعت محبوبیت پس از 2016 محبوبیت پایتون به سرعت در حال افزایش است. همزمان PHP محبوبیت خود را در سرریز پشته از دست می دهد.

 

منبع 

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید