6 کتابخانه برتر React

6 کتابخانه برتر React

"بیایید نگاهی به شیش کتابخانه React بیندازیم که به عنوان یک افزودنی عالی برای هر پروژه React که می خواهید در سال 2021 و بعد از آن بسازید ، است."

اگر شما یک توسعه دهنده حرفه ای React باشید یا حتی تازه کار با React را شروع کرده باشید، حتما می خواهید کار خود را به عنوان یک توسعه دهنده آسان تر کنید. به روز بودن با آخرین روندهای پیرامون اکوسیستم React کار سختی است.

پروژه ها با سرعتی سریع در حال توسعه هستند. با این حال میتوانید از برخی از کتابخانه های بزرگ React که در دسترس عموم هستند، استفاده کنید. در این مقاله اشاره ای به هفت کتابخانه برتر React خواهیم داشت که هر توسعه دهنده ای باید از آن مطلع باشد.

 

 Lodash

Lodash کار با آرایه ها، اعداد، اشیاء و رشته ها در جاوا اسکریپت را برای شما آسانتر می کند. این کتابخانه با داشتن بیش از ۴۰ هزار ستاره در گیت هاب، یک کتابخانه محبوب محسوب میشود. Lodash براساس وب سایت خود ، یک کتابخانه مدرن جاوا اسکریپت است که قابلیت های ماژولار بودن، کارایی و ... را ارائه می دهد. گرچه Lodash کتابخانه ای مخصوص React نیست، اما به دلیل فوق العاده بودن یکی از کتابخانه های مورد علاقه من است. به شما توصیه می کنم Lodash را بررسی کنید.

 

 React Query

React Query در سال های اخیر به یکی از بزرگترین پکیج های مکمل برای react تبدیل شده است و در حال حاضر در گیت هاب بیش از ۲۰ هزار ستاره دارد. معمولا پروسه دریافت داده از منابع خارجی (درخواست بین شبکه ای) با react نیاز به نوشتن کد های زیادی دارد اما کتابخانه React Query به شما کمک می کنند چنین درخواست هایی را با کد هایی بسیار کم بنویسید.

نحوه کار این کتابخانه بدین صورت است که از یک هوک به نام useQuery استفاده می کند. به عبارت ساده تر به ما اجازه می دهد بدو تعریف کردن یک متغیر برای state  بتوانیم به تمام داده های مورد نظر دسترسی داشته باشیم. البته باید در نظر داشت که دریافت داده ها بدین شکل فقط بخش ساده ای از قدرت زیادی این کتابخانه است. یکی از بزرگترین دلایل استفاده از این کتابخانه، قابلیت کش کردن درخواست ها است! یعنی چه؟ یعنی اگر منابعی را قبلا درخواست زده باشیم و حالا بخواهیم دوباره به آن دسترسی پیدا کنیم نیازی به ارسال درخواست جداگانه نیست بلکه می توانیم مستقیما داده ها را از کش بخوانیم.

این مسئله باعث می شود فشار وارد شده به API ما به شدت کاهش پیدا کند و همچنین سرعت برنامه را بالا می برد.

 

 Ant Design

Ant Design مجموعه‌ای از کلاس‌های جاوا اسکریپت است که برای ایجاد رابط کاربری در برنامه‌های تحت وب طراحی شده است. Ant Design بیش از ۵۰ component برایتان فراهم می‌کند که از آن‌ها برای ساخت برنامه‌های زیبا می‌توانید استفاده کنید. Ant Design اخیرا Material UI، یعنی حریف خود را شکست داده و هم اکنون محبوب ترین کتابخانه React با ۵۶هزار ستاره در گیت‌هاب است.

بر روی هر کدام از جنبه‌های مختلف Ant Design تا ریزترین جزییات فکر شده است. ساختار Ant Design بر اساس سیستم طراحی که توسط سازنده‌های آن ساخته شده است می‌باشد.

با استفاده از قدرت Ant Design می‌توانید برای هر سیستم عاملی با توجه به ساختار گرافیکی‌اش رابط کاربری طراحی کنید. این کتابخانه بر روی چندین اصول و اساس واحد بنا شده است و طراحی و ساخت مدل اولیه و دسترسی به آن را برای اعضای پروژه راحت تر می‌کند.

 

React Bootstrap

تمام توسعه دهندگان front-end با کتابخانه بسیار مشهور Bootstrap آشنا هستند. پکیج React Bootstrap همان کتابخانه bootstrap را برای react بازنویسی کرده است که امروزه با حدود ۲۰ هزار ستاره در گیت هاب تبدیل به یکی از محبوب ترین کتابخانه های کامپوننت برای react شده است.

در نظر داشته باشید که این کتابخانه همه چیز را از صفر بازسازی کرده است بنابراین به جای اینکه استایل های CSS و جاوا اسکریپت را به صورت ترکیب شده داشته باشید، عملا کامپوننت هایی را دارید که صد در صد با react نوشته شده اند. این مسئله به معنی حذف کتابخانه های آزاردهنده و قدیمی مانند jQuery است. همچنین تمامی کامپوننت های ساخته شده در این کتابخانه گوشه چشمی به استفاده آسان و زیبایی نیز داشته اند بنابراین علاوه بر کنترل بیشتر روی کامپوننت هایتان، به کیفیت بصری بالایی دسترسی دارید.

 

 React DnD

کتابخانه React DnD (کشیدن و رها کردن) به شما کمک می کند در حالی که کامپوننت های خود را جدا نگه داشته اید، یک رابط  drag-and-drop قوی طراحی کنید. برخلاف بسیاری از دیگر کتابخانه های درگ و دراپ ، React DnD براساس Api های مدرن HTML۵ طراحی شده است. این کتابخانه کاملا بر قابلیت کشیدن و رها کردن طراحی شده است و جنبه های بصری مربوط به آن را بر عهده خود شما میگذارد.

در گذشته این کتابخانه دارای یک نقطه ضعف اساسی بود، صفحه نمایش لمسی در این کتابخانه پشتیبانی نمی شد. اگر می خواهید از پشتیبانی لمسی برخوردار باشید ، می توانید، همراه این کتابخانه به جای HTML۵ back end از touch back end استفاده کنید.

 

 Blueprint UI

Blueprint یک ابزار دیگر برای ساخت رابط کاربری بر اساس React است. برای طراحی و ایجاد رابط کاربری تحت وب برای برنامه‌های دسکتاپ که پیچیده و با تراکم داده بالا هستند، که در عین حال باید در مرورگر‌های مدرن و IE11 اجرا ‌شوند، مناسب است.

این کتابخانه یک ابزار برای ساخت رابط کاربری mobile-first نیست. در این ابزار، از کتابخانه component ها می‌توانید از تعدادی خط کد برای تولید و نمایش آیکون‌ها، کارکردن با تاریخ و زمان، انتخاب منطقه زمانی و … استفاده کنید.

با بیش از ۱۵هزار ستاره در گیت‌هاب و همچنین بیش از ۱۰۰هزار بار دانلود در npm،‌ این کتابخانه یکی از بهترین کتابخانه‌هایی است که در این چند سال گذشته رشد کرده است.

اگر قصد دارید برنامه‌ای بسازید که در آن می‌خواهید با حجم زیادی از داده سروکله بزنید، همچنین انعطاف پذیری برنامه‌تان برایتان مهم است، ‌این را در خاطر داشته باشید که نگاهی به Blueprint بیاندازید.

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید