5 نکته برای بهبود مهارت های توسعه وب شما

5 نکته برای بهبود مهارت های توسعه وب شما

"توسعه وب یک صنعت است که به سرعت تغییر می کند. به عنوان یک توسعه دهنده ، هیچ بهانه ای برای شت پوش انداختن کردن وجود ندارد. اگر می خواهید در بالای روند صنعت باقی بمانید و جلوتر از بازی باشید ، باید دائماً مهارت های خود را یاد بگیرید و بهبود ببخشید. در این مقاله ، ما پنج نکته را به اشتراک می گذاریم که می توانید امروز برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب بهتر ، شروع به اجرای آنها کنید. مهم نیست که در حرفه خود به عنوان یک توسعه دهنده کجا باشید ، همیشه جای پیشرفت دارد. افراد مبتدی باید مهارت های خود را بالا ببرند تا در کار خود بهتر شوند و توسعه دهندگان باتجربه همیشه باید در بهینه سازی کد خود برای قابلیت خوانایی ، عملکرد و قابلیت نگهداری تلاش کنند."

1. هر روز کد بنویسید


برنامه نویسی توسعه وب بر روی صفحه سیاه
اگر از هر توسعه دهنده فصلی بهترین مشاوره را در زمینه ارتقا  مهارت خود بخواهید ، تقریباً همه به شما می گویند هر روز کد بنویسید. اگرچه این توصیه ممکن است واضح به نظر برسد (و بنابراین خیلی هم مفید نیست) اما حقیقت ساده این است که موثر است.

درست مثل این که با تمرین منظم در هر مهارتی بهتر شوید ، اگر به طور منظم کد بنویسید ، توسعه دهنده بهتری خواهید شد. به شما این امکان را می دهد که اشتباهات خود را درک کنید و همچنین مهارت تایپ شما را نیز بهبود می بخشد که احتمال اشتباه را کاهش می دهد.

به خاطر داشته باشید ، این بدان معنا نیست که شما هر روز باید پروژه های جدید ارائه دهید. اما این به معنای تمرین مداوم است.

و در حالی که در این کار هستید ، زمانی را برای یادگیری جزئیات ویرایشگر کد مورد علاقه خود اختصاص دهید. میانبرها را بیاموزید و بدون اعتماد به ماوس یا صفحه لمسی از آن استفاده کنید. وقتی واقعاً از همه ویژگی های ابزار اصلی خود مطلع شوید ، از میزان بهره وری بالاتری متعجب خواهید شد.

 

 

2. به پروژه های منبع باز کمک کنید


کار در پروژه های منبع باز از مکانهایی مانند GitHub به شما کمک می کند تا خود را در کد غوطه ور کنید. می توانید یک پروژه موجود را انشعاب دهید و تکرار آن را ایجاد کنید. همچنین می توانید با کمک به پروژه در مرحله نهایی خود یا رفع اشکالات جزئی برای بهبود ثبات پروژه ، به یک پروژه موجود کمک کنید.

مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید ، به ناچار منجر به درک بهتر کد شما می شود و همچنین شما را در معرض کد دیگران قرار می دهد که ممکن است روش جدیدی برای انجام کار به شما نشان دهد.

علاوه بر این ، می توانید با دیگران در پروژه های سرگرم کننده همکاری کنید که به شما کمک می کند تا نصف (یا یک سوم) از کد های خود را نگاه کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که در یک تیم بهتر کار کنید و یک فرصت یادگیری بی بدیل کسب کنید.

 

3. آنچه را می دانید به دیگران بیاموزید
ممکن است فکر کنید برای نوشتن درباره کد مناسب نیستید. بالاخره شما نویسنده نیستید. اما راه اندازی یک وبلاگ ، جایی که دانش خود را با دیگران به اشتراک می گذارید ، راهی عالی برای ادامه یادگیری است.

با نوشتن در مورد آنچه می دانید ، یاد می گیرید که افکار خود را سازماندهی کنید و موضوعی را که درباره آن می نویسید ، ساختار دهید. این فرصت را به شما می دهد تا آنچه را از قبل می دانید مرور کرده و با مثالهای عملی از آن پشتیبان تهیه کنید. در بعضی موارد ، ممکن است بخواهید در مورد موضوع بیشتر تحقیق کنید که منجر به یادگیری بیشتر و درک بهتر مسئله ای می شود که می خواهید آن را پوشش دهید.

 

4- با یک مهارت جدید خود را به چالش بکشید



هیچ مشکلی در زمینه آموزش های توسعه در وب وجود ندارد. و گرچه برخی از روندهای جدید در صنعت توسعه برای مدت طولانی پابرجا نیستند ، اما دلیلی برای ماندن در منطقه راحتی شما وجود ندارد.

با آزمایش یک زبان برنامه نویسی جدید یا یک روش جدید برای انجام کارها ، یکنواختی کار روی پروژه های مختلف را بشکنید.

اگر شما یک توسعه دهنده قالب وردپرس هستید ، سعی کنید یک افزونه ایجاد کنید. اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار هستید که با برنامه های وب کار می کنید ، چرا یک برنامه توسعه تلفن همراه را امتحان نمی کنید؟

حتی اگر با گذراندن یک آموزش در اینجا و آنجا به درجه تسلطی نرسید ، اما باز هم از اصل قرار گرفتن در معرض و غوطه ور شدن در کد به صورت روزانه پیروی می کند.

فراموش نکنید که در بسیاری از موارد ، آموزشهای این سایتها توسط توسعه دهندگان با سالها تجربه نوشته شده است و همچنین آنها اغلب ویژگیهای جدید در فن آوری جدید ، زبانها و API ها را برجسته می کنند.

 

5. زمان قطع زمان منظم را برنامه ریزی کنید
در حالی که کدگذاری روزمره بسیار سودمند است ، مراقب باشید که زمان خرابی منظم را نیز تنظیم کنید. هرچقدر که کنایه آمیز به نظر برسد ، زمان صرف شده برای تولید هر چیزی در واقع باعث تولید شما می شود.

اگر به طور مداوم کار می کنید ، خطر سوختن و زندگی در معرض استرس را دارید ، که می تواند منجر به کد شلختگی ، مهلت های از دست رفته و فرصت های از دست رفته شود. توانایی شما برای تفکر واضح و حل مشکلات خراب می شود و در نهایت ، سلامتی شما نیز آسیب خواهد دید.

به همین دلیل برنامه ریزی منظم زمان خرابی بسیار مهم است. اگر متوجه شدید که نمی توانید از کار جدا شوید ، آن را در تقویم خود تنظیم کرده و یک یادآوری تنظیم کنید تا برای مدت زمان مشخصی دیگر کار نکند. به این ترتیب ، می توانید بدون اینکه تحت تأثیر احساس گناه قرار گیرید ، استراحت کنید و حتی ممکن است به شما انگیزه دهد تا فشرده ترین جلسات کدگذاری را پشت سر بگذارید.

 

افکار نهایی
قبل از اینکه برای اجرای نکات بالا عجله کنید ، به یاد داشته باشید که زبان ها و فن آوری های برنامه نویسی می آیند و می روند. اگرچه این دلیل خوبی برای آشنایی با بیشترین زبان ممکن است ، اگر وقت خود را صرف مطالعه و تسلط بر اصول برنامه نویسی کنید ، توسعه دهنده بسیار بهتری خواهید شد.

حقیقت ساده این است که اصول اولیه هرگز تغییر نمی کنند و بنابراین بهتر است بیشتر به معماری زیربنایی توجه داشته باشیم تا اینکه بر تسلط بر جدیدترین ویژگی جدید در یک زبان خاص تمرکز کنیم. و هنگامی که درک کاملی از اصول داشته باشید ، تسلط بر زبان مورد علاقه خود و یا حتی برداشتن زبان جدید ، بسیار راحت تر می شود. برنامه نویسی مبارک!

 

منبع

 

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید