5 فریمورک برتر توسعه برنامه موبایل 2020-2021

5 فریمورک برتر توسعه برنامه موبایل 2020-2021

"پایه و اساس هر استراتژی تجاری هوشمند ، ایجاد یک روش سریع برای دستیابی به مخاطبان جهانی است. یکی از آنها تغییر وب سایت مشاغل شما به یک برنامه تلفن همراه است."

 

با این حال ، برای ایجاد یک برنامه تلفن همراه موفق ، داشتن فریمورک مناسب توسعه برنامه تلفن همراه ، فن آوری های مرتبط ، سیستم عامل ها و پایگاه های داده ضروری است. اما ما در مرحله ای هستیم که گزینه های زیادی در دسترس است و دست گذاشتن روی یکی بیش از هر زمان دیگری چالش برانگیز است.

ما در مورد برخی از محبوب ترین فریمورک های توسعه برنامه های تلفن همراه برای هر دو سیستم عامل iOS و Android بحث خواهیم کرد. اما اول - بیایید سریع ببینیم که فریمورک کارآمد توسعه برنامه تلفن همراه چگونه است؟

فریمورک توسعه برنامه موبایل چیست؟

فریمورک توسعه برنامه تلفن همراه ، کتابخانه ای است که برای کمک به توسعه دهندگان در ساخت برنامه های تلفن همراه طراحی شده است. مهمتر از همه ، این یک ساختار اساسی را فراهم می کند که از توسعه برنامه های تلفن همراه پشتیبانی می کند و ضمن کاهش همزمان هزینه ، سرعت توسعه را افزایش می دهد.

برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد بهترین فریمورک برای توسعه برنامه های تلفن همراه 2020-2021 ، در اینجا ، ما پنج تا از بهترین چارچوب های توسعه برنامه تلفن همراه را که به شدت توصیه می شوند ، آورده ایم.

 

1. فریمورک React Native

این چهارچوب یکی از محبوب ترین فریم ورک های بین پلتفرمی است که توسط فیس بوک راه اندازی شده است. ری اکت نیتیو اولین فریمورک محبوب چند سکوئی است که توسط پادشاه رسانه های اجتماعی ،  فیس بوک راه اندازی شده است. اگرچه حدود 7 سال پیش در سال 2013 آغاز به کار کرد اما به یکی از گزینه های برتر برای توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه تبدیل شده است.

ری اکت نیتیو به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های تلفن همراه را با جاوا اسکریپت ایجاد کنند که با سیستم عامل های iOS و Android سازگار است. این فریمورک سلسله مراتبی از مولفه های UI برای ایجاد کد JavaScript ایجاد می کند. برخی از برنامه های ساخته شده با React Native Facebook ، Airbnb ، Walmart ، Bloomberg ، Instagram ، Soundcloud و UberEats هستند.

بیشتر بدانید: Flutter یا React Native کدام برنده است ؟

2. فریمورک Flutter

فلاتر رایگان است و یک چارچوب UI تلفن همراه منبع باز است که توسط Google ایجاد شده است. Flutter را می توان با چند کلمه به عنوان فریمورکی توصیف کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد فقط با یک کد یک برنامه تلفن همراه بومی ایجاد کنند. این بدان معناست که توسعه دهندگان برای ایجاد دو برنامه ، یعنی iOS و Android ، باید از یک زبان برنامه نویسی و یک کد کد استفاده کنند.

به گفته گوگل ، "بیش از 2 میلیون توسعه دهنده در دو سال گذشته از Flutter استفاده کرده اند و به طور مداوم در حال رشد است." علاوه بر این ، گوگل شاهد رشد 10 درصدی ماه به ماه در ماه مارس بود که تقریباً نیم میلیون توسعه دهنده هر ماه از Flutter استفاده می کنند.

این برنامه برای ساخت برنامه های آندروید و iOS با ظاهر بومی از همان پایگاه کد استفاده می شود. از سال 2015 وجود دارد که گوگل آن را معرفی کرد و قبل از انتشار رسمی آن در دسامبر 2018 در مرحله بتا باقی ماند.

3.فریمورک Ionic

ایونیک یکی از بهترین چارچوب های توسعه برنامه های تلفن همراه و یک فریمورک محبوب منبع باز برای ایجاد برنامه های تلفن همراه بین پلت فرم با استفاده از فن آوری های وب مانند HTML ، CSS و JavaScript در نظر گرفته شده است. این چارچوب با استفاده از Cordova و Ionic Native ، مولفه های بهینه شده برای تلفن همراه و API های بومی را فراهم می کند. Ionic که به زبان TypeScript نوشته شده است ، مزیت اصلی الگوهای آن است.

ایونیک این یک چارچوب چند منظوره است که به توسعه برنامه های ترکیبی ، برنامه های وب پیشرو (PWA) و برنامه های بین پلتفرمی کمک می کند. ویژگی های کاربر پسند آن ، Ionic را به فریمورکی مطلوب برای توسعه برنامه های موبایل تبدیل کرده است.

4. فریمورک PhoneGap

فونگپ (PhoneGap) ابتدا "Apache Cordova" نامگذاری شد که توسط Nitobi معرفی شد. پس از آن ، Adobe نیتوبی را خریداری کرد و نام آن را "PhoneGap" گذاشت. این فناوری به طور گسترده ای برای توسعه برنامه های تلفن همراه بین پلت فرم مورد استفاده قرار گرفته است. یا می توان گفت که این یک چارچوب قوی برای توسعه برنامه های تلفن همراه برای ایجاد برنامه های چند پلتفرمی است. بهترین قسمت این فریمورک این است که استفاده از زبانهای پیچیده را کاهش می دهد ، از جمله Java برای Android و Swift برای iOS.

ادوبی سیستم از این فریمورک پشتیبانی می کند اما اکنون برای نگهداری و نگه داشتن منبع باز آن به Apache تحویل داده شده است.

5. فریمورک Xamarin 

زامارین توسط مایکروسافت راه اندازی شده است ، یکی از بهترین چارچوب های برنامه ترکیبی است که توسط زبان برنامه نویسی C # پشتیبانی می شود. Xamarin ، برای ساخت برنامه های تلفن همراه ترکیبی با استفاده از NET. و C # استفاده می شود و یک پلت فرم منبع باز است. این مورد یکی از محبوب ترین فریمورک های توسعه ی اپلیکیشن های اندرویدی است. بیش از 1.4 میلیون از توسعه دهندگان از Xamarin برای توسعه ی اپلیکیشن استفاده می کنند. شما می توانید به Github, Bitbucket یا دیگر دایرکتوری ها برای اپلیکیشن خود وصل شوید. می توانید Xamarin را به صورت رایگان دانلود کنید و از ویژگی های آن از طریق PC لذت ببرید.

یک کد یکسان اپلیکیشن را برای همه ی platform ها مناسب می کند. شما می توانید یک اپلیکیشن را کدزنی کنید و بعدا آن را روی هر platform با ویژگی ها و خدمات یکسان اجرا کنید. در وبسایت رسمی Xamarin که در ادامه دراختیار شما قرار داده ایم می توانید چیز های زیادی از این platform یاد بگیرید.

وقتی نوبت به یک فریمورک ایده آل با کمترین هزینه می رسد ، Xamarin با ایجاد سه برنامه یا سیستم عامل برای یک کد ، یعنی iOS ، Android و Windows ، به صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

 

 

 

منبع

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید