گزارش جدید GTmetrix

گزارش جدید GTmetrix

"GTmetrix بزرگترین تغییر خود را تجربه کرده است ، و جایگزین کتابخانه های PageSpeed / YSlow با Lighthouse ، استاندارد صنعت در عملکرد وب شده است. با پشتیبانی GTmetrix توسط Lighthouse ، گزارش جدید GTmetrix به طور گسترده ای دوباره طراحی شده است تا داده ها و معیارهای Lighthouse را در خود جای دهد. سیستم نمره گذاری جدیدی ایجاد شده است که یک درجه جدید GTmetrix را در کنار امتیازات عملکرد و ساختار جدید ایجاد می کند. گزارش جدید GTmetrix همچنین شاهد اضافه شدن برگه ها ، تجسم ها ، نمودارها و بینش های عمیق تر است. در این مقاله ، ما به طور مفصل تمام تغییرات در گزارش جدید GTmetrix و همچنین نحوه مقایسه آن با گزارش های قدیمی PageSpeed / YSlow را که در اینجا لقب Legacy Reports را داده ایم ، توضیح خواهیم داد."

جزئیات درجه بندی و امتیازدهی
سیستم امتیازدهی به کار رفته در گزارش جدید GTmetrix مبتنی بر سیستم امتیازدهی Lighthouse است. با این حال ، با توجه به تخصص و فرمول های اختصاصی ما ، عطر و طعم منحصر به فرد GTmetrix را افزایش داده است که کاربران طی سال های گذشته مورد علاقه و اعتماد قرار گرفته اند.

محصول حاصل ، درجه جدید GTmetrix است - نمره وزنی برگرفته از امتیازات عملکرد و ساختار جدید ، که جایگزین امتیازات قدیمی PageSpeed و YSlow (Legacy Reports) می شوند.

 

درجه GTmetrix
GTmetrix Grade با سرعت عملکرد صفحه شما (از نظر بارگذاری ، تعامل و ثبات بصری) و همچنین ساخت آن برای عملکرد بهینه ترکیب می شود.

این نمره بهتر تجربه کلی صفحه وب شما را منعکس می کند ، زیرا هم ساختار جلوی شما و هم عملکرد واقعی تجربه شده توسط کاربر را در بر می گیرد.

GTmetrix Grade میانگین وزنی دو نمره مبتنی بر درصد جدید است ، یعنی:

  • امتیاز عملکرد (70٪)
  • امتیاز ساختار (30٪)

درجه GTmetrix بر اساس یک فرمول ساده ساخته شده است که در حال حاضر به ترتیب 70/30 برای امتیازات عملکرد و ساختار تعیین می کند.

توجه داشته باشید که این برداشت اولیه ما از نمرات GTmetrix Grade و عملکرد و ساختار است که بطور مداوم در حال کنترل و اصلاح هستند. با دریافت و تجزیه و تحلیل هرچه بیشتر داده های عملکرد ، آنها با گذشت زمان تکامل می یابند.

 

امتیاز عملکرد
امتیاز عملکرد در واقع امتیاز Lighthouse Performance شما است ، همانطور که توسط تست های GTmetrix ، با مرورگر ، مشخصات سخت افزار و گزینه های تجزیه و تحلیل مشخص (AdBlock ، سرعت اتصال و غیره) گرفته شده است.



امتیاز عملکرد به شما می گوید که صفحه شما از دیدگاه کاربر چقدر خوب عمل می کند.

این نمره از 6 معیار اصلی با وزن های زیر تشکیل شده است:
 

  • عملکرد در حال بارگیری (55٪) :

 

اولین رنگ محتوا (15٪)

شاخص سرعت (15٪)

بزرگترین رنگ محتوای (25٪)

 

  • تعامل (40٪) :

 

زمان تعاملی (15٪)

کل زمان مسدود کردن (25٪)

 

  • ثبات بصری (5٪) :

 

تغییر چیدمان تجمعی (5٪)

 
هر معیار به عنوان یک امتیاز اندازه گیری و محاسبه می شود ، سپس با یک آستانه مقایسه می شود و نتیجه کل (با وزن دهی مناسب) امتیاز نهایی عملکرد را تشکیل می دهد.

جزئیات کامل امتیاز عملکرد شما در برگه عملکرد گزارش GTmetrix ذکر شده است.

 

این چگونه با نمره عملکردی که در Google PageSpeed ​​Insights یا web.dev می بینم مقایسه می شود؟
در حالی که ابزارهای رسمی گوگل توسط Lighthouse نیز هدایت می شوند ، آنها از سخت افزار و روش های تست خود برای تولید نمره عملکرد استفاده می کنند.

در اینجا چند تفاوت اساسی وجود دارد که باعث می شود امتیازات متفاوت باشد:

  • اختلافات جغرافیایی

ناشناخته است که Google آزمایشاتی را در سرورها بر اساس منطقه جغرافیایی آنها انجام می دهد. GTmetrix به شما این امکان را می دهد تا تعریف کنید که از کدام منطقه آزمون صفحه خود را تجزیه و تحلیل کنید.
 

  • تفاوت سخت افزار

GTmetrix و Google به احتمال زیاد از نظر پردازنده / حافظه برای آزمایشات متفاوت هستند که بر معیارها تأثیر می گذارد.
 

  • تفاوت شبکه

تفاوت در اتصالات شبکه و واریانس ممکن است به تغییر در معیارهای فردی کمک کند.
 

  • Google-Magic دیگر

Google ممکن است هنگام محاسبه نمره عملکرد ملاحظات دیگری داشته باشد (به عنوان مثال ، Lantern برای CPU / throtling شبکه).
 
در حالی که امتیاز عملکرد GTmetrix و عملکرد تولید شده توسط گوگل به طور مستقیم قابل مقایسه نیستند ، اما باید مشابه باشند.

 

امتیاز ساختار
امتیاز ساختار ارزیابی انحصاری ما از فرصت فانوس دریایی و ممیزی های تشخیصی است.



امتیاز ساختار به شما می گوید که صفحه شما برای عملکرد بهینه چقدر ساخته شده است.

ما این ممیزی ها را گرفته ایم و بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله پس انداز و اهمیت بالقوه ای که توسط تیم GTmetrix درک شده اند ، مقادیر نقطه ای را به آنها اختصاص داده ایم.

لیست کاملی از این ممیزی های ساختار را در اینجا مشاهده کنید.

مشابه امتیازات PageSpeed و YSlow در گزارش Legacy ، میزان عملکرد شما در نمره ساختار نشان دهنده میزان ساخت سایت شما برای عملکرد بهینه است.

 

ممیزی های سفارشی GTmetrix ما
علاوه بر ممیزی های استاندارد Lighthouse ، ما ممیزی های سفارشی خود را نیز در نظر گرفته ایم که به نظر ما مربوط به عملکرد وب است. این ممیزی های سفارشی GTmetrix شامل موارد زیر است:

  • Keep-Alive را فعال کنید

این فقط در صفحاتی با استفاده از HTTP / 1.1 فاقد دستورالعمل Keep-Alive ON فعال می شود.
اگر تشخیص داده شود که صفحه شما از HTTP / 2 استفاده می کند ، این حسابرسی تأثیری در شما نخواهد داشت.
 

  • تصاویر را با استفاده از Sprites CSS ترکیب کنید

اگر صفحه شما چندین تصویر کوچک و کوچک را ارائه می دهد ، این حسابرسی شروع می شود.
توجه داشته باشید که این حسابرسی بسته به اینکه صفحه شما از HTTP / 1.1 یا HTTP / 2 استفاده می کند ، آستانه های مختلفی دارد.
 

  • استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

ما در مقاله های گذشته درباره مزایای CDN ها بحث کرده ایم و هنوز هم احساس می کنیم که آنها نقش مهمی در ارائه یک وب سایت سریع و سریع در سراسر جهان دارند.
GTmetrix اگرچه مانند گذشته در گزارشهای Legacy مجازات کننده نبوده ، اما همچنان به دنبال پرچم گذاری منابع استاتیک قابل استفاده در CDN برای تحویل بهتر جهانی است.
 

  • از CSSimport خودداری کنید

اجتناب از CSSimport در صورت امکان هنوز هم یک روش توصیه شده است زیرا هرگونه دستورالعمل واردات با مرورگر (بدون deferattribute) بلافاصله بارگیری ، تجزیه و اجرا می شود.
این می تواند رندر بقیه صفحه شما را مسدود کند.

 

آیا نمرات ساختار من بر نمرات عملکرد من تأثیر می گذارد؟
امتیازات ساختار شما مستقیماً بر نمره عملکرد شما تأثیر نمی گذارد.

با این حال ، بهبود نمره ساختار شما به طور کلی می تواند عملکرد صفحه شما را بهبود بخشد. این امر منجر به کسب نمرات عملکرد بهتر و همچنین توسعه ، نمره بهتر GTmetrix نیز می شود.

حسابرسی های ساختار را در گزارش جدید GTmetrix به عنوان کتابچه راهنمای عملکرد بهتر وب و معیارهای عملکرد را به عنوان کرونومتر عملکرد واقعی وب خود در نظر بگیرید.


 

زمان مسدود کردن کل زیاد احتمالاً به دلیل طولانی بودن کارهای اصلی و اجرای JavaScript است.

 
پرداختن به ممیزی های ساختار می تواند به عنوان یک نقطه شروع خوب برای بهبود بارگذاری صفحه به طور کلی باشد. علاوه بر این ، برخی از ممیزی ها با هم مرتبط هستند و بنابراین ، تثبیت یک ممیزی ممکن است بر بقیه تأثیر بگذارد.

 

وب حیات
Google Web Vital را به عنوان معیارهای اصلی ایجاد کرده است که برای ارائه یک تجربه سریع وب باید بر روی آنها تمرکز کنید.


Web Vital معیارهای اصلی است که بیشترین تأثیر را بر عملکرد صفحه شما دارد.

 
این معیارها عبارتند از:

  • بزرگترین رنگ محتوای (LCP)

چه مدت طول کشید تا بزرگترین عنصر محتوای شما نمایش داده شود.
 

  • زمان مسدود کردن کل (TBT)

در مراحل بارگیری صفحه شما چه مدت توسط اسکریپت ها مسدود شده است.
 

  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

کاربر شما در طول بارگذاری صفحه چقدر تغییر حالت را تجربه کرده است.
 
عملکرد خوب در این معیارها نشانگر خوبی است که شما یک تجربه سریع و سریع (آنچه گوگل می نامد) را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهید.

Web Vital یک روش عالی برای محک زدن صفحه شما است زیرا آنها بر روی مجموعه کوچکی از معیارهای اصلی تمرکز دارند که بیشترین تأثیر را در درک عملکرد دارند. Web Vital ها را در جلو و مرکز خود ، در کنار نمره GTmetrix و عملکرد / ساختار در گزارش جدید GTmetrix مشاهده خواهید کرد.

 

برگه های خلاصه ، عملکرد و ساختار جدید
این نسخه جدید گزارش GTmetrix اصلاح شده را با برگه های جدید ارائه می دهد. جزئیات هر یک از زبانه های زیر را شرح می دهیم:

 

 
برگه خلاصه
تازه در گزارش های GTmetrix ، جدول خلاصه است که یک عکس فوری از عملکرد ، ساختار و رفتار بارگذاری صفحه شما را نشان می دهد.

این برگه را به عنوان مرکز اقدام اصلی خود در نظر بگیرید ، زیرا اطلاعات موجود در اینجا به تنهایی می توانند جهت ایجاد جهت قابل توجه در بهبود عملکرد صفحه شما باشند.

در بالای برگه خلاصه ، تجسم سرعت جدید ما وجود دارد ، ضبط متناوب بار صفحه شما ، با پرچم هایی که معیارهای مختلف عملکرد شما را هنگام بارگیری صفحه علامت گذاری می کنند.
این به شما زمینه بیشتری برای معیارها در رابطه با آنچه بازدیدکنندگان شما واقعاً تجربه می کنند ، می دهد.

معیارهای امتیاز عملکرد شما با ضبط متناوب بار صفحه شما در تجسم سرعت جدید ما مرتبط می شوند.

 
در مرحله بعدی ، مشکلات اصلی ساختار را مشاهده می کنید که بیشترین تأثیر را در عملکرد صفحه شما دارند در بخش Top Issues ما.

ابتدا بر این ممیزی های ساختار تمرکز کنید زیرا بیشترین تأثیر را بر عملکرد صفحه شما دارند.

 
ابتدا تمرکز بر بهبود این ممیزی ها می تواند تأثیرات ناگهانی بر سایر ممیزی های ساختار شما بگذارد و می تواند به طور کلی امتیازات درجه عملکرد و ساختار GTmetrix را بهبود بخشد.
هرچه حسابرسی های نشان داده شده در اینجا را بهبود می بخشید ، متوجه می شوید که هنگام آزمایش مجدد ، حسابرسی های جدید در بخش Top Issues ظاهر می شوند. این به شما امکان می دهد تلاش های بهینه سازی را بر اساس تأثیر آنها بر عملکرد صفحه خود اولویت بندی کنید.

در زیر Top Issues ، نمودار جدید جزئیات صفحه را پیدا خواهید کرد که نشان می دهد صفحه شما شامل انواع درخواست ها ، از جمله تعداد درخواست ها و اندازه بایت تشکیل شده است.

نمودار جزئیات صفحه نحوه تشکیل صفحه شما را از نظر اندازه و نوع درخواست به شما نشان می دهد.

 
این مورد برای تعیین سریع یک صفحه مفید است که صفحه وب شما دارای جاوا اسکریپت ، CSS ، تصاویر و غیره باشد. قرار گرفتن روی یک بخش ، اطلاعات بیشتری را در مورد نوع درخواست به طور کلی به شما نشان می دهد.

برای دریافت جزئیات بیشتر درباره نوع درخواست ، بر روی هر بخش قرار بگیرید.

 
سرانجام ، شما می توانید بخش بیشتری از GTmetrix را پیدا کنید ، جایی که ما نکات و توصیه های بهینه سازی را بر اساس تجزیه و تحلیل صفحه شما ارائه می دهیم.

بر اساس تجزیه و تحلیل صفحه خود ، مقالات و نکاتی را از GTmetrix دریافت کنید.

 
بسته به آنچه در هنگام آزمایش صفحه شما شناسایی می کنیم ، ممکن است نکات و راهنمایی هایی را در سیستم عامل شما (به عنوان مثال ، WordPress ، Shopify و غیره) ، بهینه سازی تصویر ، عملکرد سرور ، استفاده از CDN و غیره ارائه دهیم.

برگه عملکرد
ما Tab Timings را بازنشسته کردیم و آن را با Tab Performance جدید جایگزین کردیم ، که معیارهای عملکرد عملکرد شما را با جزئیات نشان می دهد.

هر معیار دارای یک توضیح مختصر است (بنابراین با یک نگاه می دانید معنی آن چیست) و بسته به نحوه عملکرد صفحه شما در آن معیار کدگذاری رنگی است.
ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا با چابک سازی بیشتر که تأثیر آن را بر عملکرد صفحه شما منعکس می کند ، در مورد چگونگی اندازه گیری معیارهای خود به شما زمینه بیشتری بدهیم.

می توانید جزئیات متریک را برای نمای فقط داده های معیارهای امتیاز عملکرد خود پنهان کنید.

 
در صورت تمایل ، می توانید توضیحات مربوط به نمای پاک تر و بدون مانع از تمام سنجه های خود را پنهان کنید.

 

کدگذاری رنگ و زمینه
بسته به عملکرد متریک ، رنگ ها و پیام های زیر را مشاهده خواهید کرد:

هر متریک برای توصیف رنگی همراه است تا به شما در درک تأثیر آن کمک کند.

 
در زیر معیارهای امتیاز عملکرد ، زمان مرورگر خود را مشاهده خواهید کرد ، همان مواردی را که از Legacy GTmetrix Reports به خاطر می آورید.

زمان بندی مرورگر (به عنوان مثال ، زمان بندی مربوط به زبانه Timings قبلی در Legacy GTmetrix Reports) در برگه عملکرد موجود است.

 
زمان بندی مرورگر هیچ تاثیری مستقیم روی امتیاز عملکرد شما ندارد. با این حال ، آنها ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد صفحه شما ارائه دهند و قابل بررسی هستند.

 

تب ساختار
Structure Tab جانشین معنوی برگه های PageSpeed و YSlow است که شامل تمام ممیزی های Lighthouse مبتنی بر ساختار و بهترین روش ها برای عملکرد بهینه وب است.

برگه ساختار جدید GTmetrix.

 
یک طرح آشنا به جدول مشاهده خواهید کرد با تمام ممیزی های ساختار که با توجه به میزان پایبندی شما به آنها ترتیب داده شده است ، و ممیزی های با بهترین عملکرد در بالا ذکر شده است.
تأثیرات ممیزی در GTmetrix جدید است - ارزیابی اختصاصی متشکل از پس انداز بالقوه ، تأثیر بر معیارها و سایر ملاحظات.

این تأثیر در اصل نشان دهنده میزان تأثیر ممیزی خاص بر عملکرد شما است.

تأثیرات بر اساس یافته های تجزیه و تحلیل محاسبه می شود ، سپس در یکی از آستانه های زیر قرار می گیرد:

تأثیرات نشان دهنده میزان تأثیر ممیزی ساختار بر معیارهای عملکرد شما است.

 
تأثیرات کلی شما از هر حسابرسی برای تشکیل نمره ساختار صفحه شما محاسبه می شود.
با کلیک بر روی هر حسابرسی ، آن را گسترش می دهد ، و درخواست هایی را که در تأثیر حسابرسی نقش داشته اند ، نشان می دهد.

برگه های دیگر
بقیه برگه های گزارش GTmetrix با کمی تغییر دست نخورده باقی می مانند:

 

  • زبانه آبشار

نمودار آبشار GTmetrix هیچ تغییری در این نسخه مشاهده نمی کند و یک همراه عالی برای داده های Lighthouse فراهم می کند.
 

  • برگه ویدیو

نوار Filmst که قبلاً در تب Video بود به جای تجسم سرعت در صفحه خلاصه حذف شده است.
در حالی که پخش کننده ویدئو تغییری نمی بیند - توجه داشته باشید که افسانه پخش کننده ویدیو هنوز نقاط عطف جدید Lighthouse را اجرا نکرده است (به زودی).
 

  • برگه تاریخچه

تغییرات در Tab History شامل اضافه شدن نمودارهای جدید برای معیارهای عملکرد و جایگزینی نمودار PageSpeed و YSlow با نمودار Gramet / عملکرد و ساختار GTmetrix است.

 

گزارش GTmetrix جدید چگونه با گزارش Legacy مقایسه می شود؟
در بیشتر موارد ، اینگونه نیست.

معیارهای مبتنی بر فانوس دریایی که برای تهیه گزارش جدید استفاده شده اند در مقایسه با توصیه های قبلی PageSpeed و YSlow تفاوت های اساسی دارند. در حالی که هر دو گزارش دارای چند زمان بندی هستند ، اما نباید یک مقایسه یک به یک باشد.

با تغییر روش و اندازه گیری تست ، شما باید گزارش های جدید GTmetrix مجهز به Lighthouse را به عنوان معیار جدیدی برای صفحات خود در نظر بگیرید.

گزارش جدید GTmetrix یک معیار جدید برای صاحبان سایت برای ارزیابی عملکرد وب است.

گزارش Legacy توصیه هایی را براساس میزان پایبندی آنها به بهترین روشهای PageSpeed / YSlow ارائه داد ، یعنی فقط بر ساختار یا میزان ساخت صفحه شما برای سرعت تمرکز داشتند.

گزارش Legacy در درجه اول بر ساختار متمرکز است در حالی که گزارش جدید GTmetrix بر عملکرد و ساختار تمرکز دارد.

 
با این حال ، گزارش جدید GTmetrix به عملکرد و ساختار یعنی عملکرد واقعی صفحه شما (بارگذاری ، تعامل ، ثبات بصری) برای کاربر و همچنین ساخت صفحه شما برای عملکرد متمرکز است.

به طور کلی ، گزارش جدید GTmetrix با توجه به تجربه کاربری صفحه شما ، یک استاندارد عملکرد وب جدید برای صفحات شما تعیین می کند.

 

خلاصه
این جامع ترین به روزرسانی GTmetrix است و ما بسیار سخت تلاش کرده ایم تا محصولی را به شما ارائه دهیم که متناسب با نیازهای عملکرد وب شما باشد.

گزارش جدید GTmetrix کاملاً دوباره طراحی شده است تا داده های جدید Lighthouse را در خود جای دهد ، که احتمالاً نحوه ارزیابی عملکرد صفحه شما را تغییر می دهد.

 

منبع

 

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید