کدام زبان بهتر است؟! C یا ++C!؟

کدام زبان بهتر است؟! C یا ++C!؟

"در این مقاله میخواهیم بگویم زبان سی بهتر است یا سی پلاس پلاس و کدام یک رو یاد بگیریم"

 

 

در این مطلب می خواهیم دو زبان برنامه نویسی C و ++C را با هم مقایسه کنیم. C و ++C هر دو یک زبان برنامه نویسی هستند. زبان برنامه نویسی C یک زبان Procedural یا رویه ای است در حالیکه زبان برنامه نویسی ++C یک زبان برنامه نویسی Object Oriented یا شیء گرا است. مشکلاتی و مواردی در زبان برنامه نویسی C وجود داشت که بر اساس همین مشکلات زبان برنامه نویسی ++C طراحی و ارائه شد.

تفاوت های اصلی میان زبان C و ++C

تفاوت هایی میان این دو زبان وجود دارد که در اینجا مورد بررسی قرار میدهیم :

  • زبان C یک زبان رویه ای است، در حالی که ++C شی گرا است. این ویژگی ها به سبک برنامه نویسی که برنامه نویسان دنبال می کنند اشاره دارد. به عنوان مثال، برنامه نویسی رویه ای از دستورالعمل های گام به گام توابع پیروی می کند، در حالی که برنامه نویسی شی گرا روی اشیاء، وراثت و غیره متمرکز است.

 

  • زبان ++C دارای یک قابلیت مدیریت استثنای خوب است که فرآیند عیب‌یابی را ساده‌تر میکند. این قابلیت به ویژه برای یافتن خطاهای دشوار بسیار مفید است. در زبان C مدیریت خطاها از طریق توابع صورت می‌گیرد.

 

  • زبان ++C همچنین از پنهان کردن اطلاعات (کپسوله سازی) پشتیبانی می کند.

 

  • داده ها در ++C نسبت به زبان C از امنیت بیشتری برخوردار هستند، زیرا ++C سطوح دسترسی مختلفی را برای محدود کردن دسترسی کاربران ارائه می دهد.

 

  • زبان ++C از قابلیت overloading توابع پشتیبانی می کند، به این معنی که یک تابع با نام یکسان را می توان برای اهداف مختلف تعریف کرد.

 

  • زبان ++C همچنین از فضاهای نام استفاده می کند، که به شما امکان می دهد کد را متناسب با حوزه مورد نظر سازماندهی کنید. C از این ویژگی پشتیبانی نمی کند.

 

  • متخصصان زبان ++C را یک زبان چند پارادایمی میدانند. حتی اگر ما زبان ++C را به عنوان یک زبان شی گرا طبقه بندی کنیم، اما ویژگی های یک زبان رویه ای را نیز دارد. بنابراین ++C از C انعطاف پذیرتر است، زیرا C فقط منطق رویه ای را دنبال می کند.

کدام را باید یاد بگیرید؟

اکنون ممکن است، سوال کنید که باید کدام زبان را یاد بگیرید: یادگیری ++C در درجه اول ممکن است بهترین گزینه به نظر برسد زیرا قابلیت های بیشتری نسبت به C ارائه میدهد. با این حال زبان C به شما کمک می کند تا نحوه کار سخت افزار ، به ویژه CPU را بیشتر درک کنید.

شما با مفهوم برنامه نویسی سطح پایین، نشانگرها و تخصیص مناسب حافظه آشنا می شوید. علاوه بر این ، C از ویژگی های کمتری برخوردار است که برای افراد مبتدی ساده تر است. با این حال، تصمیم به یادگیری زبان C یا ++C در ابتدا به نحوه کار شما بستگی دارد. برای یادگیری زبان ++C شما نیازی به یادگیری زبان C ندارید.

توسعه دهندگانی که با C شروع می شوند غالباً شکایت دارند که باید از عادت هایی که در C آموخته اند خلاص شوند تا بتوانند به درستی در ++C کدنویسی کنند. یادگیری C در ابتدا ممکن است توسعه دهندگان را به سمت برنامه نویسی رویه ای بکشاند، بدون اینکه جنبه شی گرا را بررسی کند. به عنوان مثال ، اگر رویای زندگی شما، توسعه بازی های ویدئویی است ، بهتر است بلافاصله با ++C شروع کنید.

 

 

 

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید