سایت های غول پیکری که از PHP استفاده میکنند

سایت های غول پیکری که از PHP استفاده میکنند

"یکی از معروف‌ترین زبان‌های برنامه نویسی وب در دنیا PHP است. در این آموزش مقاله چند سایت مطرح و پربازدید دنیا که با زبان PHP نوشته شده اند را معرفی خواهیم کرد."

با وجود زبان‌های بسیار زیادی که در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و در سطح وب وجود دارد، PHP همچنان در صدر این زبان‌ها قرار دارد و به طور گسترده از آن استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی متن باز در ابتدا تنها برای توسعه‌ی برنامه‌های قدرتمند وب ایجاد شد. در واقع می‌توان گفت که PHP به دلایل بسیار زیادی محبوب شد و سایت‌های بسیار بزرگ دنیا، هزینه‌های بسیار زیادی را به علت عدم استفاده از این زبان محبوب، متحمل شده‌اند.

1. FaceBook

شاید معروف ترین برنامه وب رسانه های اجتماعی با بیش از 1.49 میلیارد کاربر فعال ، فیس بوک در درجه اول با استفاده از PHP توسعه داده شد. فیس بوک از قابلیت PHP برای تولید محتوای پویا از زمان تأسیس در سال 2004 استفاده کرده است. در ابتدا ، کد اصلی برنامه فیس بوک توسط زاکربرگ و مسکوویتز به زبان PHP نوشته شد. این امر منجر به ایجاد یک اثر دومینویی شد و در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت های فناوری امروزی از PHP نیز استفاده می کنند.

2. Wikipedia

ویکی پدیا شاید یکی از پربازدیدترین سایت های اطلاع رسانی عمومی باشد که از PHP به عنوان زبان برنامه نویسی به همراه MySQL/MariaDB به عنوان پشتیبان پایگاه داده خود استفاده می کند.یک ماهیت انعطاف‌پذیر از PHP به یک سرمایه اصلی از ویکی پدیا تبدیل شده است.

3. Yahoo

یاهو یکی از برندهای قدیمی در حوزه تکنولوژی است. موتور جستجو یاهو در سال 1995 با زبان PHP ساخته شد و هنوز هم بعد از 25 سال از این زبان استفاده می‌کند. یاهو یک سایت خبری به حساب می‌آید که داخل آن یک موتور جستجو قرار گرفته است. این سایت در ماه میزبان 7 میلیارد کاربر از سراسر جهان است و مدت زیادی می‌شود که در لیست 10 سایت پرترافیک دنیا قرار دارد. استفاده یاهو از PHP نشان می‌دهد که این زبان می‌تواند در پروژه‌های بزرگ و پیچیده به خوبی استفاده شود.

4. MailChimp

میل چیمپ یک بستر بسیار محبوب و مشهور برای ایمیل مارکتینگ است که به دلیل سادگی استفاده از آن و همچنین ایجاد ایمیل‌های مناسب، شناخته می‌شود.جای تعجب نیست که یکی از رهبران اصلی در صنعت بازاریابی ایمیلی از پایگاه های داده PHP مقیاس پذیر در باطن خود استفاده می کند. تا سال 2014 ، MailChimp از PHP برای ارسال فعالانه بیش از 400 میلیون ایمیل برای 7 میلیون کاربر ثبت شده خود استفاده می کند.

بیشتر بدانید : زبان برنامه‌نویسی سایت های بزرگ دنیا چیست!؟

5. WordPress

تقریبا تمام وب مسترهای دنیا وردپرس را می‌شناسند. یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند که بیشتر از 30% سایت‌ها در کل شبکه اینترنت به کمک آن ساخته شده اند. از جمله سایت سون لرن. وردپرس با زبان PHP و پایگاه داده MySQL طراحی شده است و قابلیت‌های بسیار متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. تمام این قابلیت‌ها به اضافه هسته امن و منعطف وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند.

6. Etsy

شسیEtsy با بیش از 45.7 میلیون خریدار فعال به عنوان یکی از ده وب سایت پرطرفدار خرده فروشی در ایالات متحده شناخته شده است. این Etsy را به عنوان یکی از بزرگترین سایت های تجارت الکترونیک که بر اساس PHP ساخته شده است ، ایجاد می کند. در میان شرکت های برتر که از PHP استفاده می کنند ، Etsy رقابتی ترین سازمانی است که از آن در بخش خرده فروشی استفاده می کند.

7. Tumblr

تامبلر یک شبکه اجتماعی است که در واقع یک بستری برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، فیلم‌ها و تصاویر به حساب می‌آید. این شبکه کاملا با زبان PHP نوشته شده است و در بین ۱۰۰ سایت برتر پربازدید در جهان قرار گرفته‌است که شما می‌توانید به اشتراک گذاری گسترده متن‌ها، تصاویر و فیلم‌ها بپردازید. PHP یک پایه و اساس محکم برای پلتفرم‌های میکروبلاگینگ است که ویژگی‌های بسیار قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

8. Flickr

Flickr یکی از بزرگترین سایت‌های سایت‌های اشتراک گذاری تصاویر در دنیا است. این سرویس در سال 2004 شروع به کار کرد و یک سال بعد توسط یاهو خریداری شد. فلیکر به طور متوسط در 6 ماه 130 میلیون بازدیدکننده داشته است. این سایت از زبان PHP استفاده کرده است و بخش‌های از آن با Express.js یکی از فریم ورک‌های محیط اجرایی Node.js نوشته شده است.

9.iStockPhoto

درست مانند iStockPhoto ، PHP کاملاً رایگان است. این پلتفرمی است که در آن افراد می توانند تصاویر ، تصاویر و عکس های مختلف (به طور دقیق 4 میلیون) را بیابند. وبلاگ نویسان ، مردان تجاری و دانشجویان ساده از این منبع وب محبوب در سراسر جهان استفاده می کنند. PHP با ارائه مجموعه ای از بهترین روش ها در صنعت توسعه وب ، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد این وب سایت عمل کرد.

بیشتر بدانید : 9 شرکت بزرگی که از پایتون استفاده میکنند

 

آیا توسعه PHP انتخاب مناسبی است؟

هیچ شکی در این مورد وجود ندارد: PHP امروزه به عنوان یک انتخاب در سطح جهانی برای ساخت پروژه هایی با هر اندازه در جهان توسعه تلفن همراه و وب شناخته می شود. این واقعیت که همه شرکت های فوق توسعه PHP را برای پشتیبانی از برخی از ارزشمندترین و تاثیرگذارترین عملیات خود انتخاب می کنند ، گواه این امر است.

در مجموع ، یک چیز وجود دارد که همه ما می توانیم پس از خواندن این مقاله در مورد آن توافق داشته باشیم: PHP در اینجا باقی مانده است و تقاضا برای این فناوری کم نخواهد شد به ویژه هنگامی که صحبت از شرکت های جهانی و شاخص مانند بالا می شود.

 

 

 

منبع

آرین

آرین هستم عاشق تولید محتوا

ارسال دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید